vineri, 22 septembrie 2017

Exercitiu RVSU - Ciucas X3 2017


A 8-a editie a maratonului montan Ciucas X3 a avut loc in perioada 9-10 septembrie 2017. Concursul are trei curse, semimaraton (21 km), maraton (42 km) si ultramaton (105 km), desfasurate in zona statiunii Cheia si a muntilor Ciucas. Pentru al 6-lea an consecutiv, echipa RVSU a asigurat comunicatiile radio pe traseul ultramaratonului, ca parte a exercitiilor pentru situatii de urgenta.

Numarul participantilor a depasit editiile din anii trecuti, ajungand la 1900 de concurenti inscrisi la cele 3 maratoane. La ultramaraton s-au inscris aproximativ 132 concurenti, din care 87 au terminat cursa.


Din motive ce tin de alimentarea cu energie electrica, dar si din cauza defectarii unei statii Motorola GM360, repetorul de pe varful Gropsoarele nu a mai functionat si a fost dat jos in toamna anului trecut. Initial am vrut sa folosim frecvente simplex pentru comunicatia intre checkpoint-uri si net-control, dar pana la urma am montat un repetor provizoriu la Baza Salvamont Muntele Rosu la 1325m altitudine. Astfel comunicatia putea sa aiba loc si intre checkpoint-uri, nu numai cu statia net-control.

Repetorul (Motorola SLR5500 cu filtru duplexor Procom DPF 70/6) a avut un pilon telescopic de aproximativ 6m si o antena Sommerkamp X-41N. Nu au fost diferente semnificative de acoperire intre cele doua locatii, putand sa asiguram legatura radio cu toate checkpoint-urile de pe traseul de ultramaraton.

Pentru back-up si legatura intre checkpoint-urile apropiate am folosit doua frecvente simplex 437.500 si 144.700 MHz.



















Vineri seara, in urma unei sedinte tehnice cu intreaga echipa, am stabilit alocarea pentru fiecare checkpoint de pe traseul ultramaratonului.



traseu semimaraton

traseu maraton

traseu ultramaraton

Sambata dimineata am inceput fiecare sa plecam catre posturile alocate, apoi la ora 6:00 AM s-a dat startul pentru ultramaraton, iar la ora 10:00 AM pentru maraton si semimaraton.

Ca si anul trecut am fost repartizat tot la CP7 pe varful Grohotis la 1768m altitudine. In jur de ora 10:30 a ajuns la noi primul concurent cu numarul 3061, urmat de 3155 la diferenta de un minut.

Am reusit sa notez numarul si timpul fiecarui concurent, chiar daca uneori veneau si cate 7 sau 8 deodata sau aveam mainile inghetate de la vantul rece care a batut toata ziua pe varf. Astfel am putut sa tin o evidenta clara a situatiei din acea zona a traseului, iar in putinul timp liber pe care l-am avut am facut si prima mea activare SOTA in banda VHF. 














Vremea a tinut cu noi toata ziua de sambata, dar spre seara a inceput sa ploua marunt, ceea ce a ingreunat putin activitatea la ultimele doua checkpoint-uri.

Desi repetorul nu a mai fost amplasat la o altitudine mare, a functionat perfect si a fost calea principala de comunicatie intre checkpoint-uri si net-control, astfel am reusit sa ne organizam si sa coordonam echipele de voluntari, interventie si de transport.




Ca urmare a implicarii noastre, a Radioamatorilor Voluntari in Situatii de Urgenta, aproximativ 1900 de alergatori au fost in siguranta. Echipa RVSU a urmarit pe fiecare din participantii de la ultramaraton pentru a putea sti intotdeauna zona de traseu in care se afla.






Echipa RVSU: Gore YO3IGR, Aurel YO3IBZ, Bogdan YO3IXW, Adi YO3HJV, Doru YO3HTB, Mihai YO3ISL, Vlad YO3IRZ, Cristina YO3IWL, Octavian YO3IPT, Romeo YO3IES, Madalin YO3IOU, Marian YO3IPB, Serban YO3SXM, Victor YO3HQN, Mac YO3MAC, Petronel YO8SEP, Irinel YO9IRB, Dragos YO9IYS, Sasa YO9IBD, iar in final subsemnatul crocoVlad YO3IHG.



foto de Julie, YO3IHG, YO3HQN