luni, 8 octombrie 2018

Exercitiu RVSU - Ciucas X3 2018

Cea de a 9-a editie a maratonului montan Ciucas X3 a avut loc anul acesta pe data de 8 septembrie.
Evenimentul devine din ce in ce mai cunoscut, in fiecare an numarul participantilor fiind in crestere. Anul acesta s-au inscris aproximativ 2200 de alergatori la cele 3 probe, semimaraton (21 km), maraton (42 km) si ultramaton (105 km). La ultramaraton s-au inscris 164 concurenti.

Pentru echipa RVSU a fost inca o ocazie buna de a mai face un exercitiu de radio comunicatii pentru situatii de urgenta, participand alaturi de cei aproximativ 200 de voluntari.

Repetorul UHF a fost reparat, vechile statii Motorola GM360 fiind inlocuite cu DM1400. Pentru a creste autonomia, au fost instalati acumulatori noi, capacitatea totala fiind de 550 Ah. Bateriile sunt incarcate de vechile panouri solare de 75W fiecare, care dupa 7 ani inca functioneaza excelent. Cu aproximativ o luna inainte de concurs, Dragos YO9IYS a urcat repetorul in locatia de la varful Gropsoarele.

Pentru a avea disponibila o solutie de back-up, Octavian YO3IPT ne-a pus la dispozitie un repetor portabil. Vineri, inainte de concurs, l-am montat impreuna cu un pilon telescopic de 5m si o antena  Sommerkamp X-41N la Baza Salvamont Muntele Rosu. Tot aici am instalat si statia net-control.

traseu semimaraton

traseu maraton

traseu ultramaraton

Sambata dimineata, am plecat fiecare catre checkpoint-urile alocate cu o seara inainte la sedinta tehnica. La ora 6:00 s-a dat startul la ultramaraton, urmat de semimaraton la ora 10:00 si maraton la ora 10:30.

Anul acesta am ajuns la CP9 Stana Nebunu, un checkpoint unde nu mai fusesem pana acum. Chekpoint-ul este situat la baza varfului Nebunu Mare din Muntii Grohotis. Aici conditiile meteo sunt mult mai favorabile fata de varfurile sau crestele muntilor.

Primul concurent, cu numarul 3016, a sosit la noi la ora 12:15, urmat imediat de 3017, iar ultimul 3122 a plecat mai departe in jur de ora 16:49.

Am notat numarul si timpul aproximativ al fiecarui concurent pentru a le transmite apoi catre net-control, unde s-a tinut o evidenta a situatiei de pe traseu. Tot de la net-control au fost coordonate echipele de interventie si de transport.

Vremea a fost foarte buna in cursul zilei de sambata, dar seara a inceput sa ploua usor, ceea ce a ingreunat putin cea de a doua jumatate a traseului de ultramaraton.

Desi am facut niste greseli la programare, repetorul de la varful Gropsoarele a functionat bine si a fost calea principala de comunicatie intre checkpoint-uri si net-control.

Echipa RVSU a urmarit pe fiecare din participantii de la ultramaraton pentru a putea sti intotdeauna zona de traseu in care se afla. La acest tip de concurs cu durata de 24 ore este esentiala transmiterea rapida a informatiilor din teren, mai ales ca in majoritatea zonelor nu exista acoperire GSM.

Suportul nostru a contribuit la buna desfasurare a maratonului si a fost apreciat de catre organizatori. Dintre cei 164 de concurenti inscrisi la ultramaraton, 120 au reusit sa termine cursa, fara evenimente neprevazute.

Ne-am bucurat sa dam o mana de ajutor si anul acesta si putem spune ca am mai castigat ceva experienta.

Echipa RVSU: Gore YO3IGR, Bogdan YO3IXW, Octavian YO3IPT, Simona YO3ISQ , Vlad YO3IRZ, Cristina YO3IWL, Adi YO3HJV, Madalin YO3IOU, Marian YO3IPB, Victor YO3HQN, Irinel YO9IRB, Catalin YO3CAT, Mihai YO3CPR, Sorin YO3SOR, Andrei YO3FTI, Dragos YO3IVA, Mihai YO3HUI, Dragos YO9IYS, iar in final subsemnatul crocoVlad YO3IHG.

Multumim tuturor pentru participare!